Over Boosten Reizen

Boosten Reizen

Ervaring

Sinds 1949 organiseert BOOSTEN REIZEN diverse dagtochten en meerdaagse trips door Europa. Deze reizen worden uitgevoerd met onze eigen super de luxe Royal Class touringcars (bij dagtochten kunt u ook voor Comfort Class kiezen).

Er zijn reeds meer dan 350.000 tevreden vakantiegangers met Boosten Reizen naar Spanje geweest. Wegens ons enorm succes in de loop der jaren zijn onze uitgangspunten altijd hetzelfde gebleven: lage prijzen, uitstekende kwaliteit en een prima service.

De Spanje Specialist

Door onze enorme kennis van Spanje kunnen wij u service en kwaliteit bieden die u als klant van ons mag verwachten. Onze touringcars voldoen aan alle voorwaarden voor een comfortabele en veilige busreis.
Het gehele jaar door, ook in de winter, rijden onze touringcars wekelijks naar vele populaire bestemmingen aan de Spaanse Costa's. Deze afstanden naar Spanje worden natuurlijk met twee chauffeurs gereden, omdat veiligheid op de eerste plaats komt.

Voor deze superluxe "Royal Class" reizen betaalt U een toeslag van maar € 25,- per persoon voor de reis van verzamelplaats tot Spanje en terug (Royal Class verplicht op pendelreizen).

Wij bieden U voordelige vakanties naar Spanje:

  • een appartement v.a. € 85 p.p.
  • een gezellig hotel v.a. € 125 p.p.
  • gezellige camping v.a. € 149 p.p.
Voor inlichtingen of boekingen:
Telefoon: 045-522 77 77 - Email: INFO@BOOSTEN.NL

Busverhuur

Ook verhuren wij onze touringcars voor reizen naar alle mogelijke plaatsen in Europa. Wij willen U hierbij graag adviseren en hebben voor elke reis een bus op maat. 
36 tot 91 pers. luxe touringcars. (Ook VIP-uitvoering). Klik op busverhuur voor het bekijken van onze touringcars! 

Groepsreizen

Wij kunnen ons voorstellen dat U met een groep, bedrijf, vereniging of club van onze aantrekkelijke reizen gebruik wilt maken. In overleg met onze specialisten kunt U deze reis geheel naar eigen keuze samenstellen. Vraag vrijblijvend een offerte aan bij de afdeling Groepsreizen.

Modern wagenpark

Voor het vervoer van de busreizen staan 8 "NIEUWE" super deluxe "ROYAL CLASS" touringcars uit ons eigen moderne wagenpark ter uw beschikking.
Onze touringcars worden bemand door vakbekwame chauffeurs met jarenlange ervaring en routekennis die zorgen voor een snelle en vooral veilige reis. Ze zorgen ervoor dat uw vakantie dan ook van de eerste tot de laatste minuut vakantie is.


Enkele faciliteiten in onze touringcars zijn:
  • verstelbare stoelen met been en voetsteunen.
  • airconditioning
  • bar
  • T.V.
  • DVD./CD-speler
  • meestal miniklaptafeltjes
  • toilet

Nieuw nu ook "FIRST CLASS" mogelijk. Wij beschikken over enkele touringcars waarvan de achterste 4/13 Royal Class zitplaatsen zijn vervangen door de ruimere First Class stoelen.

Royal Class

Royal Class stoelen

First Class

First Class stoelen

Voor deze stoelen betaalt U € 55,- p.p. in de plaats van € 25,- p.p. Royal Class toeslag. Als u met 2 personen bent, kan het zijn dat u achter elkaar i.p.v. naast elkaar zit. Verder hebben deze stoelen dezelfde faciliteiten en voorwaarden als Royal Class. Soms kan het zijn dat op uw route de First Class touringcar bij vertrek niet beschikbaar is. U krijgt dan natuurlijk het prijsverschil tussen Royal Class en First Class retour.

Het Moderne Wagenpark

Luxe touringcars met Comfort-, Royal-, Royal Class Plus- en First Class-stoelen, bestemd voor lange afstandsreizen, brengen u in alle comfort, maar vooral veilig, naar uw vakantiebestemming. Deze touringcars zijn voorzien van luchtvering, een welvoorziene bar, toilet, airconditioning, meestal mini-klaptafeltjes, flatscreen T.V. met DVD en optioneel volledig verstelbare “Royal Class” slaapstoelen met veel ruimte. Elke bus heeft een stereo omroep- en surroundgeluidsinstallatie voor een deskundige toelichting tijdens de reis of een leuk stukje achtergrondmuziek.

Onze chauffeurs worden nagenoeg altijd bijgestaan door een host(ess) aan boord om u van uitstekende barservice te voorzien. Uiteraard wordt bij lange afstanden naar Spanje met twee chauffeurs gereden, omdat veiligheid op de eerste plaats komt. De vakbekwaamheid van uw chauffeurs zorgt er tevens voor dat uw vakantie ook van de eerste tot en met de laatste minuut vakantie is.

Luxe Busplaatsen

Om u in alle luxe naar uw vakantiebestemming te vervoeren, kunt u Royal Class reserveren. Onze luxueuze Royal Class stoelen zijn uitgerust met verstelbare rugleuning, armleuning en voetsteun waardoor u lekker achteroverliggend een film kunt kijken en ’s nachts in de slaapstand kunt rusten. Onze Royal Class zetels hebben voldoende ruimte aan boord. Door gebruik van Royal Class stoelen heeft u ca. 40% méér plaats dan bij normale Comfort Class-stoelen. Voor deze superluxe “Royal Class” reizen betaalt u een toeslag van maar € 25,- p.p. voor de reis van de verzamelplaats tot Spanje en terug. U kunt nu ook "Royal Class Plus", "First Class", of "Garantiezitplaatsen" reserveren.

Ons totale aanbod:

Comfort Class:            Zitplaatsen met zeer beperkte beenruimte. Rugleuning niet verstelbaar. Zijn meestal tegen de rijrichting in en/of op de achterbank. Beperkt beschikbaar op de route van/naar Spanje. Geen toeslag.

Royal Class:                Meest gangbare zitplaatsen. Stoelafstand circa 94 cm. Toeslag € 25,- p.p. retour.

Royal Class Plus:        Royal Class-stoelen met meer beenruimte dan standaard. Stoelafstand circa 100 cm. Meestal boven in dubbeldekker, rechterkant, tussen de twee trappen. Beperkt beschikbaar. Toeslag    € 40,- p.p. retour.

First Class:                  Bredere, luxere uitvoering stoel. Standaard beenruimte, zoals de Royal Class-stoelen. Alleen boven, achterin de bus. Beperkt beschikbaar (4/13). Toeslag € 55,- p.p. retour. (Wanneer u met 2 personen First Class reist kan het zijn dat u achter elkaar zit i.p.v. naast elkaar.)

Garantiezitplaats:       Elke zitplaats in de bus kan een Garantiezitplaats zijn, behalve de First Class plaatsen. Indien u een specifieke plaats boekt, bijvoorbeeld "voorin, 1e rij" of "gegarandeerd beneden in een dubbeldekker" dan wordt dit een Garantiezitplaats genoemd. Beenruimte kan verschillen. Toeslag € 50,- p.p. retour.

Of u nu als eerste of als laatste instapt, indien u dezelfde voorkeuren en op- en uitstapplaats heeft en op één boekingsformulier staat, komt u zonder te dringen bij elkaar te zitten vanaf onze centrale verzamelplaats in Hoensbroek tot Spanje en terug. De chauffeurs hebben n.l. een vaste indeling van de zitplaatsen in de bus, deze plaatsen worden door de chauffeur of host(ess) aangewezen.
Bij boeking kunt u altijd kosteloos, geheel vrijblijvende voorkeuren opgeven voor een bepaalde plaats in de bus. Wij doen ons best deze voorkeuren te realiseren, voorkeuren zijn echter nooit gegarandeerd. Houdt er echter rekening mee dat er zowel dubbel- als enkeldeks bussen rijden.

Personen die niet in één Royal Class-stoel passen zijn verplicht 2 stoelen of First Class te boeken.

Indien een Garantie-, First Class- of Royal Class Plus-zitplaats bij vertrek onverhoopt niet beschikbaar blijkt ontvangt u het prijsverschil met Royal Class retour. In het geval van een zitplaats upgrade gelden de faciliteiten en voorwaarden van de nieuwe zitplaats. 

Royal Class                                                                                             First Class

 

Bar aan boord

Tijdens de reis in uw luxe touringcar is de bar vanaf Hoensbroek tot en met uw vakantiebestemming vice versa geopend voor koude en warme dranken, zowel fris als alcoholhoudend, koffie, thee of soep. U betaalt het uiterst lage tarief van  € 1,50 per consumptie. Een eenheidstarief dat u vrijwel nergens zo laag aantreft. De bar is 's nachts van 01.00 tot 06.00 uur gesloten.

Niet rokers bussen

Roken is in de bus niet toegestaan, wel wordt er regelmatig een pauze gemaakt om de benen te strekken of buiten een sigaretje te roken.

Boosten verzamelplaats Hoensbroek

In Hoensbroek is onze verzamelplaats (indien nodig moet u hier overstappen). U geniet hier van minimaal een half uur pauze. Opstapplaats bereikbaar via A76/N281 afslag Heerlen-Noord (Woonboulevard), daarna 4x rechts.
Het adres is Verlengde Klinkertstraat 70.
N.B. wilt u tijd besparen door het overslaan van de ophaalroute en wenst u niet over te stappen, dan kunt u ook vertrekken van ons verzamelpunt in Hoensbroek. (de reiskosten worden dan echter niet vergoed).

 

voor een plattegrond en 3d overzicht klik hier!

Opstapplaatsen

De tickets sturen wij u circa 1 week voor vertrek toe. De juiste vertrektijd staat op uw ticket vermeld. Opstapplaatsen kunt u wijzigen tot max. 2 weken voor vertrek.

Nederland
   Arnhem Rijnhal
● Alkmaar Noord N.S. P.T.T.-zijde
● Almelo-zuid N349 carpoolplaats Newtonstraat
● Amersfoort Busstation
   Amsterdam Station Holendrecht, Meibergdreef 2216  
   Apeldoorn AC Restaurant A50 Brink/terug de Somp
   Bergen op Zoom Busstation naast N.S.
● Beverwijk N.S.   
   Den Bosch Mc Donald's Brabantpoort
   Den Haag C.S. Busplatform   
   Deventer Postillion hotel   
   Dordrecht bushalte Van der Valk hotel   
   Eindhoven Tongelreep (zwembad P. v/d Hoogenband)
● Enschede N.S. Drienerlo
● Groningen N.S.
● Haarlem N.S. Spaarnwoude   
● Heerenveen Busstation naast N.S.  
● Hengelo Valkhotel/Borne
● Hilversum van der Valk, Witte Bergen A27/A1
   Hoensbroek, BOOSTEN verzamelplaats
● Hoogeveen N.S.
● Leeuwarden Busstation bij N.S.
   Leiderdorp Tulip Inn
   Maastricht MVV de Geusselt
   Nederweert AC Rest. Roevenpeel
   Wijchen Café de Teersdijk, Graafseweg 985 (Nijmegen)
   Prinsenbeek, Internationale Busparkeerplaats   
   Roermond Bushalte naast NS
   Roosendaal Mc Donald's A58
   Rotterdam Capelsebrug metrostation
   Sittard , NS achterzijde P+R, Geerweg
   Tilburg Zwembad Stappegoor
   Utrecht De Meern Burgerking Reyerscoop
   Venlo N.S.
● Zaandam, hoek Ebbehout/Grenehout
   Zutphen N.S.
   Zwolle N.S. achterzijde (vroegere P+R)

Indien er te weinig passagiers zijn voor een of meerdere vermelde op- en/of uitstapplaatsen kan de reisorganisator een andere dichtstbijzijnde op- en/of uitstapplaats, die op de betreffende reisdag in de route is opgenomen, aanwijzen. De openbare vervoerskosten 2e klas worden dan vergoed, mits er op het boekingsformulier een andere op- en/of uitstapplaats staat vermeld. Opstapplaatsen met

● gelden alleen vanaf 24-02-2017 en de 18 daagse op 22-12-2016.

Late schoolvakantie bus: U kunt op 21,28 april en 13 oktober om 18.00 uur uit Hoensbroek en om 18.30 uur uit Maastricht vertrekken naar Lloret de Mar en Malgrat de Mar. Dit dient u telefonisch bij boeking op te geven. achteraf lukt het meestal niet meer. (LET OP: bij late bus is geen First Class mogelijk.)

Lang parkeren

Tegen een vergoeding van € 2,- per dag wordt er een parkeerplaats (niet bewaakt) ter beschikking gesteld op het terrrein bij ons verzamelpunt in Hoensbroek. Er zijn een beperkt aantal plaatsen welke u bij boeking kunt reserveren. Het parkeren van uw auto blijft uw eigen risico. Indien u de parkeerplaats later bijboekt, betaalt u € 5,- wijzigingskosten.
U kunt u uw auto parkeren in de aangegeven parkeervakken achter de loods, volg de borden. (Leg het parkeervoucher zichtbaar achter de voorruit).
U kunt gebruik maken van de toiletten en eventueel iets eten of drinken in de kantine van de parkeerplaats/opstapplaats.

Vertrektijden

In de reisbescheiden treft u de juiste opstaptijd vanaf de door u gekozen opstapplaats aan. Het vertrek van de touringcar zal nooit vroeger zijn, maar door omstandigheden kan er vertraging optreden. Bij vertraging > 30 minuten en in geval van het te laat op de opstapplaats aanwezig zijn, dient u direct het alarmnummer (045)5227777 te draaien, zodat wij eventuele maatregelen kunnen nemen om u alsnog op uw vakantiebestemming te laten arriveren. Eventuele extra kosten zijn dan voor uw eigen rekening.

Bagage voor onderweg

Tijdens uw reis zitten uw koffers in de bagageruimte van de super luxe touringcar en is het helaas niet mogelijk daar nog iets uit te halen. Wij raden u dan ook aan voor onderweg wat toiletspulletjes in uw handbagage mee te nemen, waarmee u zich kunt verfrissen. Vergeet vooral niet uw paspoort of identiteitskaart binnen handbereik te houden. Elke passagier mag 1 koffer van max. 100 x 75 x 30 cm. van max. 20 kg en 1 stuks handbagage meenemen. Een koffer van meer dan 20 kg. wordt door de chauffeur geweigerd. Onder handbagage wordt verstaan een kleine tas, die tijdens de reis onder de stoel of kuitbankje wordt geplaatst zonder overlast te veroorzaken aan de overige passagiers. Extra koffer kan vooraf gereserveerd worden voor € 20,- per koffer.

Reisduur

De reizen zijn vermeld met het aantal dagen, waarbij de vertrekdag en de terugreisdag zijn inbegrepen. De aankomstdag in Spanje is een dag na vertrekdag, meestal op zaterdag of dinsdag (ook voor de mensen met eigen vervoer). Eigen autoreizen zijn 7 of 14 nachten i.p.v. 10 of 17 dagen. Prijzen voor reizen met eigen vervoer zijn op aanvraag. Reisduren rond Kerst kunnen afwijken. Een 13- of 14-daagse reis is in sommige periodes eventueel ook mogelijk. Prijzen voor een afwijkende reisduur zijn telefonisch op aanvraag.

Grensdocumenten

Ingevolge de algemene voorwaarden bent u zelf verantwoordelijk voor geldige grensdocumenten. In Spanje, Londen of Parijs mogen de grensdocumenten niet verlopen zijn.

Reisleiding/excursies

Op al onze bestemmingen is reisleiding aanwezig. Zij zullen u tijdens uw verblijf regelmatig bezoeken en zoveel mogelijk van dienst zijn. U ontvangt van de reisleiding inlichtingen over het maken van excursies, autohuur etc. Deze excursies worden niet door Boosten Reizen georganiseerd (en is dus niet aansprakelijk) maar door lokale reisburo's. De excursies zijn excl. entreegelden.

Vakantieverwachtingen

Vakantie in het buitenland betekent een andere cultuur (mañana, mañana), ander eten, anders dan thuis. Dat is één van de aantrekkelijke kanten van de vakantie, maar ook iets om bij uw vakantieverwachtingen rekening mee te houden. De vraag naar de populaire vakantiebestemmingen neemt toe, om die reden dient u rekening te houden met de mogelijkheid van bouwactiviteiten op de bestemming, waarop wij soms geen enkele invloed hebben. Buiten hoogseizoen kan er een beperkter aanbod van faciliteiten zijn, verder is de inrichting van appartementen vaak soberder dan thuis.

Aankomst bij uw accommodatie

Bij aankomst dient u het accommodatievoucher af te geven bij de receptie of bij de campingbeheerder van Boosten Reizen. Vanaf 12.00 uur ontvangt u dan de sleutel van uw kamer of tent, de sleutel van appartementen soms vanaf 16.00 uur.

Verzorging

Indien u halfpension geboekt heeft, begint u bij aankomst met het diner en eindigt u op de dag van vertrek met het ontbijt. De gasten die naar Benidorm gaan en volpension geboekt hebben beginnen met de lunch en eindigen bij vertrek met het ontbijt. Bij All Inclusive heeft u volpension en zijn de lokale drankjes inclusief vanaf het officiële in- tot het officiële uitcheckmoment. Er kunnen ook snacks, ijsjes of bepaalde sporten inclusief zijn, dit staat dan in de omschrijving van uw hotel vermeld. Een lange broek is voor de man tijdens diner meestal verplicht.

Accommodatie

Gaat u met 3 of 4 personen op 1 kamer, dan krijgt u een 2 of 3 persoonskamer met 1 of 2 extra bedden. U geniet dan meestal van een korting. Denk er wel aan dat de ruimte op de kamer veel minder is. De informatie in de gids is gebaseerd op 2 personen op een 2 persoonskamer. Een 1 persoonskamer is vaak duurder en kleiner met minder faciliteiten, geen balkon, enz. Extra faciliteiten zoals kluishuur, internet, tennis, binnenbad, enz. dient u altijd ter plaatse af te rekenen, tenzij duidelijk in de gids staat vermeld 'gratis'. Airconditioning werkt vaak alleen in zomer.

Appartementen en ingerichte tenten

Bij appartementen dient u bij aankomst een borgsom te betalen van € 25,- tot € 100,- per persoon, bij tenten € 25,- per persoon. Na het verlaten van deze appartementen of tenten ontvangt u dit bedrag retour, mits er geen beschadigingen gepleegd zijn en de accommodatie schoon is achtergelaten. Het is raadzaam extra mee te nemen: handdoeken, theedoeken, linnengoed, koffiefilter + houder, schilmesje en afwasborstel.

Aangepaste accommodaties + reizen

Onze reizen en accommodaties zijn niet geschikt of speciaal aangepast voor rollator-/rolstoelgebruikers. Het is eventueel mogelijk een inklapbare rolstoel mee te nemen. Dit dient u bij reservering door te geven. Deze worden tijdens de gehele reis niet uit de bagageruimte gehaald. Tevens dient u een verklaring te ondertekenen dat u op de hoogte bent van het feit dat de reis en accommodaties niet aangepast of geschikt zijn voor rollator-/rolstoelgebruikers. Voor de verklaring van een rollator of rolstoel rekenen wij u € 5,- extra kosten.

Verlaten van hotelkamer/appartement/tent

U dient uw hotelkamer, appartement of tent op de dag van vertrek uiterlijk om 10.00 uur 's morgens te hebben verlaten. De kamers moeten namelijk weer schoongemaakt worden voor de volgende gasten. Tenten dient u schoon achter te laten.

Busreis zonder accommodatie

Alleen vervoer naar Spanje en terug kan ook. Vertrek meestal op maandag en vrijdag, thuiskomst op woensdag of zondag. Deze prijzen staan vermeld onder gids-online en dan de button buspendel aanklikken. De prijzen zijn voor alle bestemmingen gelijk.

Voorkeuren

Voorkeuren kunt u bij de reservering opgeven, zoals voorin, zeezicht enz. Wij proberen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden, echter garanderen kunnen wij de voorkeuren niet.

Stichting Garantiefonds Reisgelden lidnr 1836

 

Ons bedrijf is aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden. Wij adviseren u uw reis te boeken bij Boosten Reizen of een eveneens bij het SGR aangesloten reisbureau. Mits aldaar geboekt vallen de in dit programma en op deze internetsite gepubliceerde reizen binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling en de garantie van het SGR.

De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis. De SGR-garantie is kosteloos, wel betaalt u € 10,- reserveringskosten per boeking. Reis dus zeker met Stichting Garantiefonds Reisgelden ! www.sgr.nl

Toeristenbelasting



Bij aankomst in uw accommodatie in Spanje dient u voor de 1e 7 nachten toeristenbelasting te betalen. Dit geldt voor reizigers vanaf 17 jaar en bedraagt voor 4* accommodaties in totaal € 7,- p.p. en voor 3* of lager € 3,50 p.p.
Bij de accommodaties in Benidorm of bij accommodaties met het symbool "TAX INCL.", is de toeristenbelasting reeds betaald.

 

Fiets mee op reis

  

Het is mogelijk uw fiets op een 10 daagse reis naar Spanje mee te nemen naar de accommodaties met het fietssymbool op de volgende vertrekdata: Benidorm: december 2, januari 13, februari 3, maart 17, mei  1 en september 1.  Salou: maart 17, mei 1 en september 1. Costa Brava/Maresme: maart 31, mei 8, september 8. U dient uw fiets goed verpakt mee te nemen, zodat de fiets en de koffers niet beschadigd kunnen worden. De afmetingen van een verpakte fiets mogen maximaal 165 x 100 x 30 cm bedragen (max. 20 kg). Bij de accommodaties met het fietssymbool kunnen de fietsen in de kofferruimte geplaatst worden en bij enkele hotels mogen ze op de kamer of op uw balkon.
Als opstapplaats geldt alleen Hoensbroek of Maastricht. De kosten bedragen € 25,- per fiets, andere data € 50,- per fiets en dit is op aanvraag. Deze service dient u bij boeking te reserveren, naderhand betaalt u meer en vol=vol.

Kinderkortingen

  

Wij zijn kindvriendelijk en dit zijn onze attractieve kortingen: kinderen van 0 tot 2 jaar gaan meestal gratis mee op vakantie, mits ze geen busplaats tijdens de reis bezetten. U dient voor in de accommodatie dan wel zelf een eigen kinderbedje mee te nemen. (U betaalt alleen € 12,- administratiekosten). Kinderkorting geldt voor 1 en 2 kinderen bij 2 volbetalenden op de kamer of er moet vermeld staan "1 oudergezin", dan krijgt het 1e en/of 2e kind een speciale korting. De kinderkortingen en tot welke leeftijden staan in onze prijstabel vermeld. Enkele hotels hebben een speciale hoge kinderkorting: het 1e en/of 2e kind betaalt dan meestal € 99,- ongeacht de reisduur (excl. toeslag zitplaats). Deze hotels herkent u aan één van de kindvriendelijke symbooltjes, welke bij het hotel vermeld staan.

Verzekeringen

                   

Europeesche Verzekeringen voldoet aan de kwaliteitscriteria                                   
van het keurmerk klantgericht verzekeren. 
Dit betekent dat zij doet wat zij belooft.

Ga altijd goed verzekerd op reis. U boekt bij ons onder de voorwaarde dat u ons nooit aansprakelijk stelt voor de gevolgen van verlies, ongeval, ziekte, beschadiging bagage, enz. Hiervoor kunt u zich verzekeren. Dit is niet verplicht. Ons dringend advies is echter een Reis- en Ongevallenverzekering af te sluiten. Dit teneinde verdriet en narigheid bij eventuele ziekte/diefstal te voorkomen. Tevens adviseren wij u een annuleringsverzekering af te sluiten. Indien u onderweg of op uw vakantieadres in de problemen raakt staan wij voor u klaar om te helpen, doch het is voor ons en voor u goed te weten, dat, indien u de verzekering heeft afgesloten de (eventuele extra) kosten worden gedekt. 

Klik hier voor informatie over de Reisverzekering


Klik hier voor informatie over de Annuleringsverzekering

Vreemde valuta

Ook Spanje, Frankrijk, Luxemburg en België zijn eurolanden, u kunt dus ook hier gemakkelijk met de Euro betalen. Alleen voor Londen heeft u Ponden nodig. Een ding willen wij u op het hart drukken: Neem niet te veel contant geld mee. In bijna iedere plaats is een bank of pinautomaat waar u kunt pinnen. En dan nog iets: Laat nooit geld of kostbaarheden in de bus of op uw kamer achter. Geef ze waar mogelijk bij de receptie in bewaring of huur in uw accommodatie een kluisje.

Huisdieren

Afgezien van het feit of u er uw huisdier (hond, kat en dergelijke) zelf een plezier mee zou doen, is het op busreizen niet mogelijk huisdieren mee te nemen, op een enkele uitzondering na. Tevens dient u de kosten van uw huisdier in de accommodatie ter plaatse bij aankomst te voldoen. (Deze kosten zijn per accommodatie verschillend en kunt u bij ons opvragen)

Klachten

Wij doen al het mogelijke om uw vakantie probleemloos te laten verlopen. Indien u echter meent ter plaatse een gerechtvaardigde klacht te hebben, dan dient deze onmiddellijk te worden gemeld aan onze reisleiding, die alles in het werk zal stellen om het probleem op te lossen. Mocht de klacht niet naar uw tevredenheid zijn opgelost, dan dient u dit te vermelden in een door de reisleiding af te geven klachtenrapport, dat zowel door u als door de reisleiding (voor ontvangst) wordt ondertekend. Mocht u de reisleiding om een of andere reden niet kunnen bereiken of als de klacht niet naar behoren is opgelost, alleen dan dient u contact op te nemen met ons kantoor in Nederland. Binnen een maand na terugkeer dient u dan een klachtenbrief schriftelijk aan ons toe te sturen. Klachtenbrieven worden niet in behandeling genomen, indien ze per e-mail verstuurd worden of indien de klachten niet tijdig ter plaatse aan onze reisleiding zijn gemeld. Klachten over maaltijden kunnen wij nimmer in behandeling nemen, daar smaken veelal persoonlijk zijn.