Algemeen

Dé Spanje Specialist

Sinds 1949 organiseert BOOSTEN REIZEN diverse dagtochten en meerdaagse trips door Europa. Deze reizen worden uitgevoerd met onze eigen super de luxe Royal Class touringcars (bij dagtochten kunt u ook voor Comfort Class kiezen).

Er zijn reeds meer dan 500.000 tevreden vakantiegangers met Boosten Reizen naar Spanje geweest. Wegens ons enorm succes in de loop der jaren zijn onze uitgangspunten altijd hetzelfde gebleven: lage prijzen, uitstekende kwaliteit en een prima service.

Door onze enorme kennis van Spanje kunnen wij u de service en kwaliteit bieden die u als klant van ons mag verwachten. Onze touringcars voldoen aan alle voorwaarden voor een comfortabele en veilige busreis.

Het gehele jaar door, ook in de winter, rijden onze touringcars wekelijks naar vele populaire bestemmingen aan de Spaanse Costa's. Deze afstanden naar Spanje worden natuurlijk met twee chauffeurs gereden, omdat veiligheid op de eerste plaats komt.

Voor inlichtingen en/of boekingen:

Telefoon: 045-522 77 77 - E-mail: info@boosten.nl

1. Busverhuur

Ook verhuren wij onze touringcars voor reizen naar alle mogelijke plaatsen in Europa. Wij willen u hierbij graag adviseren en hebben voor elke reis een bus op maat. 36 tot 91 persoons luxe touringcars. (Ook VIP-uitvoering).

Klik hier voor het bekijken van onze touringcars of bel 045-521 32 18 voor meer informatie.

2. Groepsreizen

Wij kunnen ons voorstellen dat u met een groep, bedrijf, vereniging of club van onze aantrekkelijke reizen gebruik wilt maken. In overleg met onze specialisten kunt u deze reis geheel naar eigen keuze samenstellen. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk een aanhanger te reserveren voor muziekinstallaties, fietsen of andere extra bagage.

Vraag vrijblijvend een offerte aan bij de afdeling Groepsreizen en bel naar 045-522 77 77.

____________________

Modern wagenpark

Voor het vervoer van de busreizen staan 8 "NIEUWE" super-de-luxe "ROYAL CLASS" touringcars uit ons eigen moderne wagenpark ter uw beschikking.
Onze touringcars worden bemand door vakbekwame chauffeurs met jarenlange ervaring en routekennis die zorgen voor een snelle en vooral veilige reis. Ze zorgen ervoor dat uw vakantie dan ook van de eerste tot de laatste minuut vakantie is.

Enkele faciliteiten in onze touringcars zijn:
- verstelbare stoelen met been- en voetsteunen
- airconditioning (lucht wordt iedere minuut 100% ververst)
- USB-oplaadmogelijkheden
- bar
- T.V.
- DVD-/Cd-speler
- meestal miniklaptafeltjes
- toilet

Ook "FIRST CLASS" mogelijk: Wij beschikken over enkele touringcars waarvan de achterste 4/13 Royal Class zitplaatsen zijn vervangen door de ruimere First Class stoelen.

Voor deze stoelen betaalt u € 15,- per persoon per enkele reis extra. Als u met 2 personen bent, kan het zijn dat u achter elkaar i.p.v. naast elkaar zit. Verder hebben deze stoelen dezelfde faciliteiten en voorwaarden als Royal Class. Soms kan het zijn dat op uw route de First Class touringcar bij vertrek niet beschikbaar is. U krijgt dan natuurlijk het prijsverschil tussen Royal Class en First Class retour.

Luxe touringcars met Comfort-, Royal Class-, Royal Class Plus- en First Class-stoelen, bestemd voor lange afstandsreizen, brengen u in alle comfort, maar vooral veilig, naar uw vakantiebestemming. Deze touringcars zijn voorzien van luchtvering, een welvoorziene bar, toilet, airconditioning, USB-oplaadmogelijkheden, meestal mini-klaptafeltjes, flatscreen T.V. met DVD en optioneel volledig verstelbare “Royal Class” slaapstoelen met veel ruimte. Elke bus heeft een stereo omroep- en surroundgeluidsinstallatie voor een deskundige toelichting tijdens de reis of een leuk stukje achtergrondmuziek.

Onze chauffeurs worden nagenoeg altijd bijgestaan door een host(ess) aan boord om u van uitstekende barservice te voorzien (gesloten tussen 22:00 en 06:00). Uiteraard wordt bij lange afstanden naar Spanje met twee chauffeurs gereden, omdat veiligheid op de eerste plaats komt. De vakbekwaamheid van uw chauffeurs zorgt er tevens voor dat uw vakantie ook van de eerste tot en met de laatste minuut vakantie is.

Roken is in de bus niet toegestaan, wel wordt er regelmatig een pauze gemaakt om de benen te strekken of buiten een sigaretje te roken.

1. Luxe zitplaatsen

Om u in alle luxe naar uw vakantiebestemming te vervoeren, kunt u Royal Class reserveren. Onze luxueuze Royal Class stoelen zijn uitgerust met verstelbare rugleuning, armleuning en voetsteun waardoor u lekker achteroverliggend een film kunt kijken en ’s nachts in de slaapstand kunt rusten. Onze Royal Class zetels hebben voldoende ruimte aan boord. Door gebruik van Royal Class stoelen heeft u ca. 40% méér plaats dan bij normale Comfort Class-stoelen. Deze superluxe “Royal Class” stoelen zijn inbegrepen in de reis van de verzamelplaats tot Spanje en terug. U kunt nu ook "Royal Class Plus", "First Class", of "Garantiezitplaatsen" reserveren.

Ons totale aanbod:

Comfort Class: Zitplaatsen met zeer beperkte beenruimte. Rugleuning niet verstelbaar. Zijn meestal tegen de rijrichting in en/of op de achterbank. Niet beschikbaar op de route van/naar Spanje. Geen toeslag.

Royal Class: Meest gangbare zitplaatsen. Stoelafstand circa 94 cm. Geen toeslag bij Spanje reizen.

Royal Class Plus: Royal Class-stoelen met meer beenruimte dan standaard. Stoelafstand circa 100 cm. Meestal boven in dubbeldekker, rechterkant, tussen de twee trappen. Beperkt beschikbaar. Toeslag € 10,- per persoon per enkele reis.

First Class: Bredere, luxere uitvoering stoel. Standaard beenruimte, zoals de Royal Class-stoelen. Alleen boven, achterin de bus. Beperkt beschikbaar (4/13). Toeslag € 15,- per persoon per enkele reis. (Wanneer u met 2 personen First Class reist kan het zijn dat u achter elkaar zit i.p.v. naast elkaar.)

Garantiezitplaats: Bijna elke zitplaats in de bus kan een Garantiezitplaats zijn, behalve de meeste First Class plaatsen. Indien u een specifieke plaats boekt, bijvoorbeeld "voorin, 1e rij" of "gegarandeerd beneden in een dubbeldekker" dan wordt dit een Garantiezitplaats genoemd. Beenruimte kan verschillen. Toeslag op uw gekozen stoelsoort € 12,50 per persoon per enkele reis.

Royal Class Achter Chauffeur: Royal Class 1e rij links of rechts beneden in de bus. Toeslag € 17,50 per persoon per enkele reis.

Of u nu als eerste of als laatste instapt, indien u dezelfde stoeltypes, dezelfde voorkeuren, dezelfde op- en uitstapplaats heeft en op één boekingsformulier staat, komt u zonder te dringen bij elkaar te zitten vanaf onze centrale verzamelplaats in Hoensbroek tot Spanje en terug. De chauffeurs hebben nl. een vaste indeling van de zitplaatsen in de bus. Deze plaatsen worden door de chauffeur of host(ess) aangewezen.
Bij boeking kunt u altijd kosteloos, geheel vrijblijvende voorkeuren opgeven voor een bepaalde plaats in de bus. Wij doen ons best deze voorkeuren te realiseren, voorkeuren zijn echter nooit gegarandeerd. Houdt er echter rekening mee dat er zowel dubbel- als enkeldeksbussen rijden.

Personen die niet in één Royal Class-stoel passen zijn verplicht 2 stoelen of First Class te boeken.

Indien een Garantie-, First Class- of Royal Class Plus-zitplaats bij vertrek onverhoopt niet beschikbaar blijkt ontvangt u het prijsverschil met Royal Class retour. In het geval van een zitplaats upgrade gelden de faciliteiten en voorwaarden van de nieuwe zitplaats.

2. Bar aan boord/Catering

Tijdens de reis in uw luxe touringcar is de bar vanaf Hoensbroek tot en met uw vakantiebestemming en vice versa geopend voor koude en warme dranken, zowel fris als alcoholhoudend, koffie, thee of soep. U betaalt, meestal, het uiterst lage tarief van € 2,50 per consumptie. Een eenheidstarief dat u vrijwel nergens zo laag aantreft. De bar is 's nachts van 22.00 tot 06.00 uur gesloten.

Het volledige aanbod:

Spa Reine Water
Coca Cola (Regular en Zero)
Fanta
Sprite
Ice Tea (Sparkling, Peach en Green)
Heineken bier
Koffie
Cappuccino
Thee
Warme chocolademelk
Cup-a-Soup (tomaat, kip, champignon en goulash)

Consumpties van € 5,- per stuk:
Witte wijn
Rode wijn
Noodlesoep
Broodje rookworst

(zolang de voorraad strekt, aan verandering onderhevig).

3. Bagage voor onderweg

Per stoel mag u gratis 1 koffer binnen de afmetingen van 80 x 60 x 30 cm, van maximaal 20 kg én 1 stuks handbagage meenemen. Een koffer van meer dan 20 kg of van grotere afmeting wordt door de chauffeur geweigerd.

Een extra koffer kan tot 3 dagen voor vertrek gereserveerd worden voor € 20,- per koffer (zolang bagageruimte beschikbaar is). Indien u bij vertrek een extra koffer meeneemt die niet vooraf gereserveerd is, betaalt u ter plaatse, indien het in de bagageruimte past, €40,- per extra koffer! (vol=vol)

Onder handbagage wordt verstaan een kleine tas, die tijdens de reis bij de voeten onder de stoel of kuitbankje wordt geplaatst zonder overlast te veroorzaken aan de overige passagiers.

Tijdens uw reis zitten uw koffers in de bagageruimte van de luxe touringcar en is het helaas niet mogelijk daar nog iets uit te halen. Wij raden u dan ook aan voor onderweg wat toiletspulletjes in uw handbagage mee te nemen, waarmee u zich kunt verfrissen. Vergeet vooral niet uw paspoort of identiteitskaart binnen handbereik te houden.

Reist u met een baby die geen eigen stoel bezet? Dan mag u altijd gratis een campingbedje en een volledig inklapbare paraplubuggy meenemen. Is uw buggy of kinderwagen anders dan een inklapbare paraplubuggy, dan dient deze als extra bagage gereserveerd te worden. Extra bagage kan op aanvraag geboekt worden tot 3 dagen voor vertrek.

4. Opstapplaatsen

De tickets sturen wij u circa 1 week voor vertrek toe. De juiste vertrektijd staat op uw ticket vermeld. Opstapplaatsen kunt u wijzigen tot max. 2 weken voor vertrek. Daarna bedragen de wijzigingskosten € 15,-.

Arnhem Rijnhal
● Alkmaar Oost Mc Donalds, Robijnstraat
● Almelo Zuid, N349 Bushalte bij carpoolplaats Henriëtte Roland Holstlaan
● Amersfoort Busstation
Amsterdam vóór Station Holendrecht, Meibergdreef 2216
Apeldoorn AC Restaurant A50 Brink/terug de Somp
Bergen op Zoom Busstation naast N.S.
Den Bosch Transferium de Vliert, Stadionlaan 9
Den Haag Ministerie van Financiën, Prinsessegracht 5, Busparkeerplaats
● Deventer Postillion hotel
Dordrecht Bushalte voor van der Valk, rotonde Laan van Europa
Eindhoven Tongelreep (zwembad P. v/d Hoogenband)
● Groningen N.S. (Alleen te boeken voor groepen)
● Haarlem N.S. Spaarnwoude Woudplein, Ikea zijde
● Hengelo KFC Holsterweg 44
● Hilversum parkeerstrook Rijksweg 2 t.h.v. van der Valk, Witte Bergen A27/A1
Hoensbroek, BOOSTEN verzamelplaats
● Leeuwarden Busstation bij N.S. (Alleen te boeken voor groepen)
Leiderdorp Tulip Inn
Maastricht MVV de Geusselt
Nederweert AC Rest. Roevenpeel
Prinsenbeek, Internationale Busparkeerplaats
Roermond Bushalte naast NS
Roosendaal Mc Donalds A58
Rotterdam Capelsebrug metrostation
Sittard NS achterzijde P+R, Geerweg
Tilburg Zwembad Stappegoor
Utrecht P+R Westraven
Venlo N.S.
Wijchen Esso, industrieterrein Bijsterhuizen 11-01
● Zaandam hoek Ebbehout/Grenehout
Zwolle N.S. achterzijde (vroegere P+R)

Indien er te weinig passagiers zijn voor een of meerdere vermelde op- en/of uitstapplaatsen kan de reisorganisator een andere dichtstbijzijnde op- en/of uitstapplaats, die op de betreffende reisdag in de route is opgenomen, aanwijzen. De openbare vervoerskosten 2e klas worden dan vergoed, mits er op het boekingsformulier een andere op- en/of uitstapplaats staat vermeld. Opstapplaatsen met

● gelden alleen vanaf vertrekdatum 12-04-2024 en t/m vertrek 01-10-2024.

N.B. wilt u tijd besparen door het overslaan van de ophaal- en/of thuisbrengroute en wenst u niet over te stappen, dan kunt u ook vertrekken van ons verzamelpunt in Hoensbroek. (De reiskosten worden dan echter niet vergoed).

5. Transferium / Verzamelpunt

Boosten verzamelplaats Hoensbroek
In Hoensbroek is onze verzamelplaats (indien nodig moet u hier overstappen). U geniet hier van minimaal een half uur pauze. Opstapplaats bereikbaar via A76/N281 afslag Heerlen-Noord (Woonboulevard), daarna 4x rechts.
Het adres is Verlengde Klinkertstraat 70.
N.B. wilt u tijd besparen door het overslaan van de ophaal- en/of thuisbrengroute en wenst u niet over te stappen, dan kunt u ook vertrekken van ons verzamelpunt in Hoensbroek. (De reiskosten worden dan echter niet vergoed).

Voor een plattegrond en 3d overzicht klik hier!

6. Lang parkeren

Tegen een vergoeding van € 2,50 per dag wordt er een parkeerplaats (niet bewaakt) ter beschikking gesteld op het terrein bij ons verzamelpunt in Hoensbroek. Er zijn een beperkt aantal plaatsen welke u bij boeking kunt reserveren. Het parkeren van uw auto blijft uw eigen risico.
U kunt u uw auto parkeren in de aangegeven parkeervakken achter de loods, volg de borden. (Leg het parkeervoucher zichtbaar achter de voorruit).
U kunt gebruik maken van de toiletten en eventueel iets eten of drinken in de kantine van het transferium.

7. Vertrektijden

In de reisbescheiden treft u de juiste opstaptijd vanaf de door u gekozen opstapplaats aan. Het vertrek van de touringcar zal nooit vroeger zijn, maar door omstandigheden kan er vertraging optreden. Bij vertraging > 30 minuten en in geval van het te laat op de opstapplaats aanwezig zijn, dient u direct het alarmnummer (045) 522 77 77 te bellen, zodat wij eventuele maatregelen kunnen nemen om u alsnog op uw vakantiebestemming te laten arriveren. Eventuele extra kosten zijn dan voor uw eigen rekening.

De vertrektijd vanaf uw vakantiebestemming in Spanje naar Nederland vindt u een dag vóór vertrek hier: Vertrektijden terugreis.

Deze link staat ook vermeld In het begeleidend schrijven ("Belangrijke Reisinformatie") welke u bij uw reisbescheiden ontvangt.

8. Extra stoel

Het is mogelijk om een extra stoel te boeken, zodat de stoel naast u vrij blijft. U betaalt dan voor een lege stoel (zie de "Buspendel"-pagina van uw gewenste bestemming voor prijzen en data) plus de eventuele toeslag van uw zitplaatskeuze.

9. Busreis zonder accommodatie

Alleen vervoer naar Spanje en terug, of omgekeerd, kan ook. Vertrek meestal op maandag en vrijdag, thuiskomst op woensdag of zondag. Bezoek de "Buspendel"-pagina van uw gewenste bestemming om busreizen te reserveren.

10. Grensdocumenten

Ingevolge de algemene voorwaarden bent u zelf verantwoordelijk voor geldige grensdocumenten. In Spanje, Londen of Parijs mogen de grensdocumenten niet verlopen zijn.

NB.: Voor de reis naar het Verenigd Koninkrijk is een paspoort verplicht!

____________________

Vakantieverwachtingen

Vakantie in het buitenland betekent een andere cultuur (mañana, mañana), ander eten, anders dan thuis. Dat is één van de aantrekkelijke kanten van de vakantie, maar ook iets om bij uw vakantieverwachtingen rekening mee te houden. De vraag naar de populaire vakantiebestemmingen neemt toe, om die reden dient u rekening te houden met de mogelijkheid van bouwactiviteiten op de bestemming, waarop wij soms geen enkele invloed hebben. Buiten het hoogseizoen kan er een beperkter aanbod van faciliteiten zijn, verder is de inrichting van appartementen vaak soberder dan thuis.

Accommodatieverstrekkers kunnen genoodzaakt zijn maatregelen te nemen i.v.m droogte, waardoor sommige faciliteiten minder of niet bruikbaar zouden kunnen zijn.

1. Reisleiding/Excursies

Op al onze bestemmingen is reisleiding aanwezig. Zij zullen u tijdens uw verblijf regelmatig bezoeken en zoveel mogelijk van dienst zijn. U ontvangt van de reisleiding inlichtingen over het maken van excursies, autohuur etc. Deze excursies worden niet door Boosten Reizen georganiseerd (en is dus niet aansprakelijk) maar door lokale reisburo's. De excursies zijn excl. entreegelden.

Klik hier voor informatie van uw reisleiding en over bijvoorbeeld excursies.

2. Betaalmiddelen op vakantie

Ook Spanje, Frankrijk, Luxemburg en België zijn eurolanden, u kunt dus ook hier gemakkelijk met de Euro betalen. Alleen voor Londen heeft u Ponden nodig. Een ding willen wij u op het hart drukken: Neem niet te veel contant geld mee. In bijna iedere plaats is een bank of pinautomaat waar u kunt pinnen. En dan nog iets: Laat nooit geld of kostbaarheden in de bus of op uw kamer achter. Geef ze waar mogelijk bij de receptie in bewaring of huur in uw accommodatie een kluisje.

3. Aankomst bij uw accomodatie

Bij aankomst dient u het accommodatievoucher af te geven bij de receptie. Vanaf 13.00 á 14.00 uur ontvangt u dan de sleutel van uw kamer, de sleutel van appartementen vaak vanaf 16.00 uur.

4. Toeristenbelasting

Bij aankomst in uw accommodatie aan de Costa Brava en/of Salou dient u voor de 1e 7 nachten toeristenbelasting te betalen. Dit geldt voor reizigers vanaf 17 jaar en bedraagt voor 5* accommodaties in totaal € 23.10 p.p., voor 4* accommodaties in totaal € 8,40 p.p. en voor 3* of lager in totaal € 4,20 p.p.

Bij de accommodaties in Benidorm zal er vanaf 01-01-'24 ook toeristenbelasting gerekend worden.

5. Verzorging

Indien u halfpension geboekt heeft, begint u bij aankomst met het diner en eindigt u op de dag van vertrek met het ontbijt. Bij volpension begint u met het diner en eindigt u de laatste dag met de lunch. De gasten die naar Benidorm gaan en volpension geboekt hebben beginnen met de lunch en eindigen bij vertrek met het ontbijt.

Half- en volpension is standaard zonder drankjes. Indien u half- of volpension met drankjes (water/wijn, Silver, etc.) heeft geboekt zijn de betreffende drankjes alléén inbegrepen in het restaurant. Drankjes mogen niet uit het restaurant meegenomen worden.

Bij All Inclusive heeft u volpension en zijn de lokale drankjes inclusief vanaf het officiële in- tot het officiële uitcheckmoment. Er kunnen ook snacks, ijsjes of bepaalde sporten inclusief zijn, dit staat dan in de omschrijving van uw hotel vermeld. Een lange broek is voor de man tijdens het diner meestal verplicht.

6. Accommodatie

Gaat u met 3 of 4 personen op 1 kamer, dan krijgt u een 2 of 3 persoonskamer met 1 of 2 extra (bijzet-)bedden (of 2 kleine tweepersoonsbedden). U geniet dan meestal van een korting. Denk er wel aan dat de ruimte op de kamer veel minder is. Een 1 persoonskamer is vaak duurder en kleiner met minder faciliteiten, geen balkon, enz. Extra faciliteiten zoals kluishuur, internet, tennis, binnenbad, enz. dient u altijd ter plaatse af te rekenen, tenzij duidelijk staat vermeld 'gratis'. Vermelde extra's en kosten zijn indicatief en kunnen wijzigen. Airconditioning werkt vaak alleen in de zomer.

7. Appartementen

Bij appartementen dient u bij aankomst een borgsom te betalen van € 25,- tot € 100,- per persoon. Na het verlaten van deze appartementen ontvangt u dit bedrag retour, mits er geen beschadigingen gepleegd zijn en de accommodatie schoon is achtergelaten. Het is raadzaam extra mee te nemen: handdoeken, theedoeken, linnengoed, koffiefilter + houder, schilmesje en afwasborstel.

8. Verlaten van accommodatie

U dient uw hotelkamer of appartement op de dag van vertrek uiterlijk om 10.00 uur 's morgens te hebben verlaten. De kamers moeten namelijk weer schoongemaakt worden voor de volgende gasten.

____________________

Algemene informatie en reisvoorwaarden

1. Reisverzekering

Ga altijd goed verzekerd op reis. U boekt bij ons onder de voorwaarde dat u ons nooit aansprakelijk stelt voor de gevolgen van verlies, ongeval, ziekte, beschadiging bagage/koffer, enz. Hiervoor kunt u zich verzekeren. Dit is niet verplicht. Ons dringend advies is echter bij ons een Reis- en Ongevallenverzekering af te sluiten van A.S.R. verzekeringen. Dit teneinde verdriet en narigheid bij eventuele ziekte/diefstal te voorkomen. Indien u onderweg of op uw vakantieadres in de problemen raakt staan wij voor u klaar om te helpen, doch het is voor ons en voor u goed te weten, dat, indien u de verzekering heeft afgesloten de (eventuele extra) kosten worden gedekt. Bij boeking kunt u bij ons kortlopende reisverzekering afsluiten die wij afnemen bij A.S.R. Verzekeringen.

Klik hier voor informatie over de Reisverzekering

Klik hier om een schade te melden bij A.S.R. Verzekeringen

Klik hier om een klacht over uw verzekering in te dienen bij A.S.R. Verzekeringen

2. Annuleringsafkoop regeling

3. Reisbescheiden/Tickets

U ontvangt uw reisbescheiden voor uw busreis 10 dagen voor vertrek, via e-mail. Voor uw reis op basis van eigen vervoer ontvangt u uw reisbescheiden 10 dagen voor uw aankomstdatum.

Het is niet noodzakelijk om alle vouchers uit te printen, maar u dient de accommodatievoucher wel op uw telefoon of tablet te kunnen tonen op het moment van inchecken bij uw accommodatie. (Als u een parkeerplaats heeft gereserveerd bij ons Transferium dient u de parkeervoucher wél uit te printen!)

Indien u betaald heeft om de reisbescheiden per post te ontvangen worden deze 10 dagen voor vertrek cq. aankomst aan u verstuurd.

4. Verlenging of wijziging ter plaatse

Wilt u op de vakantiebestemming uw verblijf verlengen of wijzigen, dan dient u hiervoor alle kosten ter plaatse te voldoen aan de reisleiding, alsmede minimaal € 50,- per persoon aan wijzigingskosten.

5. Reisduur

De reizen zijn vermeld met het aantal dagen, waarbij de vertrekdag en de terugreisdag zijn inbegrepen. De aankomstdag in Spanje is een dag na vertrekdag, meestal op zaterdag of dinsdag. Voor reizen met eigen vervoer zijn alle aankomstdagen mogelijk, met een minimum van 7 nachten. Reisduren rond Kerst kunnen afwijken.

6. Voorkeuren/Preferenties

Voorkeuren kunt u telefonisch bij de reservering opgeven, zoals voorin, zeezicht enz. Wij proberen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden, echter garanderen kunnen wij de voorkeuren niet.

7. Aangepaste accommodaties & reizen

Onze reizen en accommodaties zijn niet geschikt of speciaal aangepast voor rollator-/rolstoelgebruikers. Het is eventueel mogelijk een inklapbare rolstoel mee te nemen. Dit dient u bij reservering door te geven. Deze worden tijdens de busreis (behalve dinerstop) niet uit de bagageruimte gehaald. Tevens dient u een verklaring te ondertekenen dat u op de hoogte bent van het feit dat de reis en accommodaties niet aangepast of geschikt zijn voor rollator-/rolstoelgebruikers. Voor de reservering van een rollator of rolstoel rekenen wij € 5,- reserveringskosten.

De maximaal toegestane afmetingen van een ingeklapte rollator zijn 55 x 100 x 25 cm.

8. Kinderkortingen

Wij zijn kindvriendelijk en dit zijn onze attractieve kortingen: kinderen van 0 tot 2 jaar gaan meestal gratis mee op vakantie, mits ze geen busplaats tijdens de reis bezetten. U dient voor in de accommodatie dan wel zelf een eigen kinderbedje mee te nemen. (U betaalt alleen € 15,- administratiekosten). Kinderkorting geldt voor 1 en/of 2 kinderen bij 2 volbetalenden op de kamer of er moet vermeld staan "1 oudergezin", dan krijgt het 1e en/of 2e kind een speciale korting. Enkele hotels hebben een speciale hoge kinderkorting: het 1e en/of 2e kind betaalt dan meestal alleen de bus pendelprijs of € 30,- administratiekosten bij eigen vervoer, ongeacht de reisduur. Deze hotels vindt u via de zoekfilter "Hoge kinderkorting, ook in zomerperiode".

9. Huisdieren

Bij uitzondering mogen kleine hondjes mee (<10 kg). U dient een eigen zitplaats te reserveren voor uw hondje. Tevens dient u de kosten van uw huisdier in de accommodatie ter plaatse bij aankomst te voldoen. (Dit is enkel telefonisch op aanvraag te reserveren)

10. Klachten

Wij doen al het mogelijke om uw vakantie probleemloos te laten verlopen. Indien u echter meent ter plaatse een gerechtvaardigde klacht te hebben, dan dient deze onmiddellijk te worden gemeld aan onze reisleiding, die alles in het werk zal stellen om het probleem op te lossen. Mocht de klacht niet naar uw tevredenheid zijn opgelost, dan dient u dit te vermelden in een door de reisleiding af te geven klachtenrapport, dat zowel door u als door de reisleiding (voor ontvangst) wordt ondertekend. Mocht u de reisleiding om een of andere reden niet kunnen bereiken of als de klacht niet naar behoren is opgelost, dan dient u contact op te nemen met ons kantoor in Nederland. Binnen een maand na terugkeer dient u dan een klachtenbrief schriftelijk aan ons toe te sturen. Klachtenbrieven worden niet in behandeling genomen indien de klachten niet (tijdig) ter plaatse aan onze reisleiding zijn gemeld. Klachten over maaltijden kunnen wij nimmer in behandeling nemen, daar smaken veelal persoonlijk zijn.

11. Cookie en Privacy Policy

Bij de onderstaande link vindt u de volledige Privacy en Cookie policy van Boosten Reizen.


Privacy Policy

12. Stichting Garantiefonds Reisgelden lidnr. 1836

Ons bedrijf is aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden. Wij adviseren u uw reis te boeken bij Boosten Reizen of een eveneens bij het SGR aangesloten reisbureau. Mits aldaar geboekt vallen de in dit programma en op deze internetsite gepubliceerde reizen binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling en de garantie van het SGR.

De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis. De bijdrage aan de Stichting Garantiefonds Reisgelden bedraagt € 5,- voor iedere persoon vanaf 2 jaar met een pakketreis van minimaal € 150,- per persoon. (Dagtochten en buspendels zijn vrij van deze bijdrage). De bijdrage geldt voor boekingen gemaakt vanaf 01-02-2021 en onze reserveringskosten zijn € 10,- per boeking.

Onze nieuwsbrief
Mis vanaf nu geen enkele reis en blijf op de hoogte van alle last minute aanbiedingen!